Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Om ni inte har fått något brev

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 26 augusti 2009 22:26

Hej på er.

Vi har fått, precis som vi efterlyste, en hel del reaktioner på hur det har gått för er än så länge. Eftersom att många av dem liknade varandra tänkte jag ta och svara på frågorna här istället för i massa småkommentarer så att alla som undrar men inte frågat också kan få lite ljus i tillvaron.


Om jag inte har fått något brev, vad gör jag då?

Det kan bero på tre saker. 

1). Du har inte fått någon brevvän av oss än.

Vi jobbar på allt vad vi kan men har inte hunnit igenom alla anmälningar än då vi skriver breven till er för hand. Men vi pinnar på allt vad vi kan. Hedersord.

2). Din brevvän har fått din adress, men inte skickat ett brev än.

Tja. Vad kan jag säga här? Vissa människor är lite lata, eller har mycket annat för sig, eller glömmer av. Det är mänskligt. Men rätt jobbigt för den som går i andra ändan och väntar. Om det här är fallet så kan du höra av dig till oss så letar vi upp vem vi parade ihop dig med så att du får deras adress direkt och kan skicka ett brev själv. Bara för att de inte fått tummen ur och skickat ett brev så betyder det inte att det att de inte vill ha någon att brevväxla med.

3). Brevet har kommit bort på vägen.

Posten har gjort misstag innan, det är sorgligt med inte omöjligt.


Om jag skickat brev, men inte fått något svar- vad gör jag då?

Man kan inte tvinga någon att skriva brev. Vi kan inte heller gå in som poliser och hålla gestapokoll på alla. Men som tur är är de flesta människorna inte onda. En del glömmer eller får bara inte tummen ur, som sakt. En väldigt vanlig åkomma hos oss människor. Om det inte kommer något svar, skicka ett brev till. Det skadar inte.Är trevligt om man gör det trevligt och kan lösa problemet. 


Om du fortfarande inte får svar, hör av dig till oss så försöker vi få tag i personen via mail eller ordna det på något annat sätt.


Hoppas att det här gjorde någon hjälp för er. Hör gärna av er på mailet brevrevolutionen@gmail.com ifall ni undrar något.


All värme i höstbörjan/C


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 2 september 2010 22:41

Hej på er!   Det här skrivs från lobbyn i ett franskt hotell där jag nu sitter och simultansöker efter en lägenhet. Ena halvan av Revolutionen har tagit sitt pick och pack och flyttat hit ett litet tag. Men så fort jag har tid så kommer ihopparan...

Så här mitt i ett varmt Göteborg blir jag full av glädje när jag tittar in på vår mails inkorg och tittar igenom de nya anmälningar som kommit in. Så mycket ord. Så mycket uppskattning. Så många verbala leenden. Tack, tack alla ni som tycker det här ...

Hej på er. Brev är något rätt fantastiskt, men tyvärr är det inte så Bruce Willis som man kan hoppas på. Inte så mycket bilar som brinner, inte så mycket muskler. Ingen svett. Väldigt lite testosteron. Inte så mycket action. Så, tyvärr blir vår blo...

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 29 januari 2010 21:23

Idag möttes jag av ett tjockt kuvert när jag gick ut på den göteborska isgatan för att hämta in posten. Ett vadderat ett med världens bästa innehåll. 200 frimärken, en stor bunt vykort och en trevlig, handskriven lapp. Vad kan det här vara, mpn tro? ...

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 27 januari 2010 22:27

Hej. Nu har det nya året sen ett tag börjat. Vi har fått två julbrev, eller reaktionsbrev kan man kanske snarare kalla dem. Fina berättelser om USA och väntan och lyckoträffar och vänskap. Tack. Det är sådant som, enligt mig, gör det värt att dr...

Ovido - Quiz & Flashcards