Alla inlägg den 7 maj 2009

Nämligen ett brev. Och vilket brev sen. Det kommer från Rosita som hittat vad vår rörelse och skickat världens mest mungipsryckande lilla brev. Det var så fint att jag förtränger att jag borde plugga till ett nationellt prov i matte för att berätta om det, och då har man lyckats bra. Tänkte ge er ett litet utdrag:


Brevrevolutionen!

Vilken fantastisk idé!

"Hela mitt liv" har jag ägnat mig åt att bevara brevskrivande så ni må tro att jag blev alldeles till mig när jag klickade mig in till er sida! Jag vill jättegärna ha en till brevvän, så när ni har tid och lust får ni gärna pussla ihop mig med någon:)


Där har ni inledningen. Och jag blev så glad. Allt detta och två sidor till skrivet med den mest utsökta handstil (Jag är ärlig nu Rosita, du skriver väldigt gladspretigt. På ett fint sätt.) på ett brevpapper med katter och humlor på. Och kuvertet. Vilket kuvert gott folk! Slänger upp en bild på det när jag hunnit äta lite. För orginalkuvertet ska upp på dörren på mitt rum tillsammans med alla konsertplanscher, foton, biljetter och andra prylar av känslomässigt värde. Dels för att det var så fint men också för att det för mig så blir det en liten symbol för det hela vi håller på med. Hur mycket sån här glädje som kan spridas via brev och hur många fina människor som Rosita det finns där ute.


Oj vad jag blev på bra humör nu.

Tjoho/ c

Ovido - Quiz & Flashcards