Alla inlägg under april 2009

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 30 april 2009 15:21


 jultomten


"Jag hade glömt hur roligt det var att få riktiga brev! Tack kära ni för att ni gjorde det här möjligt! Jag har just fått mitt första brev från min nya kamrat och det känns nästan som julafton! :-)

Anne"

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 26 april 2009 21:11

Hej på er.

Idag kom kattkonstnären fram och brevet har kanske lite större chans att komma fram. Dessutom låg det ett underbart mail i våran inkorg idag. Så här började det:

 Hej!
Jag blir så glad att tårarna nästan börjar rinna av människor som ni, som faktiskt gör det här.
Brev är ju trots allt nåt av det finaste som finns.
Tack för initiativet!


Kära du, att få sån här respons är det som gör hela grejen underbar. Att få en snabb kontakt med er och veta att det finns fler där ute som inte gett upp om handskrivna brev. Att få para ihop er och hoppas på att många brev kommer färdas mellan era brevlådor. Sånt gör en liten kvinna glad när hon sitter hemma och kämpar med en novell som bara inte riktigt vill skrivas dit hon vill ha den. Blev bara så full av kärlek när jag läste det mailet att jag var tvungen att berätta det.


Hör gärna av er mer och sprid Brevrevolutionen till de omkring er. Glädje är fint i alla former/ c

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 24 april 2009 15:24

Det går fint. Jag ligger hemma med en liten förkylning igen och då kände jag för att passa på och ge er en liten uppdatering på hur sammanlänkningen av brevvänner går. Än så länge har har 68 par bildats, 136 personer som ska få lära känna varandra via brevlådorna, och fler ska det bli.

Nya anmälningar trillar in då och då och vi skriver som galningar med brinnande pennor för att få ihop alla så fort som möjligt. Hur kul som helst!


Kände bara för att berätta det.

Hoppas ni får en fin dag/ C


Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 21 april 2009 18:07

Efter sju timmar i skolan, två timmar på Bygget och en timme på café var jag slutligen "tvungen" att springa till bussen, med en omväg via postlådan. Ungefär när jag rusade in i Nordstan såg jag hur brevvbäraren med sin stora blåa säck i handen låste upp lådan vi Pressbyrån, och med andan i halsen hann jag upp honom. Han lyckades få ur sig ett snabbt "Tack" efter att jag stuckit dryga trettio kuvert i handen på honom, innan jag med andan i halsen studsade vidare, lite lättare lastad och mycket lättare till sinnet.


Med denna stilfulla inledning vill jag berätta att nästa försändelse brevvänner är på väg. Det innebär att många av er kommer att få ett kuvert på dörrmattan snart som istället för räkningar innehåller ett (mer eller mindre) handskrivet brev från någon av oss. Och med det brevet kommer er brevväxling med er nya vän starta. 

För att klargöra: HÄLFTEN av de som parats ihop med någon hittills kommer att få ett brev av oss. Den andra hälften kommer inte få ett brev av oss alls, utan kommer att få ett av sin nya brevvän så snart han eller hon har skickat det. Alla som har anmält sig har inte parats ihop med någon ännu, men vi kan lova att vi jobbar på det.


Cheers! //Rikard 

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 19 april 2009 19:15

Nu har jag dammat av kameran och fotograferat det mystiga brevet till "Dig med katten". Måste säga att jag tycker (med mitt haltande VG i bild) att den där blyertskatten är inte helt fel. Vem du än är, ta åt dig och var stolt över din artistiska talang.

Och hör av dig.


Jag älskar det här brevet. Det luras med mig och jag funderar ganska så mycket kring vem du är och vem den lyckliga kattägaren är som  (förhoppningsvis)får hem det.

Båda författaren och mottagaren var på releasefesten på Pustervik så jag ber er alla, titta igenom bilderna och fundera på vem det kan vara.

Detta brev måste finna sin väg! Vem är du, du mystiske skribent?

Känner du dig träffad eller vet, hör av dig så postar jag det när jag fått rätt adress.

love/ c


Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 15 april 2009 21:12


Vi på Brevrevolutionen är stolta över att äntligen ha tagit oss ur det krampaktiga grepp som Skandinavien hållit oss i, och kan nu erbjuda en adress som du garanterat inte hade kunnat fixa fram själv på eniro. Vi har med hjälp av våra mystiska metoder skaffat oss en adress i North Carolina, USA. Adressen tillhör en pojke på åtta år. Hans far besrkiver honom som "mycket läskunnig" och säger att han är på en elva-tolvårings nivå i sitt skrivande. Han säger också att pojken "is in desperate need of a penfriend", och föreslår någon som håller på att lära sig engelska.


Brevrevolutionen vädjar till alla som skulle vilja ta sig an vår i särklass mest intressanta postort att höra av sig. Fråga alla i släkten, alla vänner, tänk efter riktigt noga för att hitta den där människan som ni vet skulle vilja ta sig an vår transatlantiska kontakt. När ni hittat den personen, se till att hen hör av sig till oss med sin adress, så de börja brevväxla direkt. Först till kvarn...


(Det kostar 12 kr att skicka ett brev till USA, och det tar 6 dagar för brevet att komma fram.)

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 13 april 2009 22:25

Idag fick vår kära rörelse lite medialt utrymme, vårt moderskepp www.365saker.se publicerade ett gästbloggsinlägg (skrivet av lilla stolta mig) och godness vilket gensvar!

Runt 40 nya skribenter och ordpysslare har anmält sig via mailen och jag hoppade, klappade händerna, dansade av glädje när jag märkte det. Tack för alla glada och söta kommentarer på inlägget, jag blir helt varm i hjärtat av er.


Så nu börjar ihop-parandet igen, lite småtrött men Ane Brun och Star Wars Soundtracket från min käre fars TV lär hålla mig igång ett tag till i alla fall. Rikard var en ängel och började redan tidigare på dagen.


Oh. Är bara tvungen att säga igen att jag är så glad och förvånad över att så många gav positiva gensvar. Vi kanske är mer rätt ute än vi trodde från början när vi satt på cafét och filade så smått på vår idé. Trodde att alla skulle vara misstänksamma och undra vad för mjältbrand eller hemskheter vi ville bombadera deras brevlådor med, men icke. Har nog Navid Modiri och hans respektingivande namn att tacka för det skulle jag misstänka.


Ni kan läsa blogginlägget här.

Mycket välskrivet måste jag säga själv. Hoho.


Sov så gott och glad påsk på er i efterskott!/ Cecilia

Av Cecilia/Rikard/Evelina+Kajsa - 7 april 2009 22:34

När jag ändå sitter här tänkte jag passa på och slänga in ett reportage om BrevRevolutionen och 365 som webbtidningen www.gecko.nu gjorde under Releasefesten.

Riktigt fin bild och allt.

Riktig kvalitetsläsning vill jag lova.


Skapa flashcards